Ministerstvo kouzel

Pravidla hry RPG

Pravidla

Pravidla RPG

Pochopit princip hraní rpg není vůbec nic těžkého. RPG je zkratka z anglického značení 'role-playing game'. Spočívá v tom, že si vytvoříte vlastní virtuální postavu a vdechnete jí život. Je to, jako když si malé děti hrají s panenkami a vojáčky. Vytvoříte si postavu podle svého gusta a za tu pak hrajete, tvoříte její osud. To, co vaše postava říká, píšete mimo hvězdičky, to co dělá, mezi ně.

 

*vstoupí do zasedacího sálo, rozhlédne se, usadí se na židli a tiše povzdechne* To je zase den.

I v rpg se však mohou vyskytnout hráčské chyby. Některé vám přiblížím:

 

Příchod, odchod:Častá chyba. Kdykoliv někam vejdete, musíte zase odejít, než začnete hrát na jiném místě. Umíte se snad rozdvojovat? Ne. Vaše postava to taky neumí.

 

Ovlivňování cizí postavy: Ne. Nic takového se nesmí stát. Musíte hrát pouze za sebe a neovlivňovat ostatní. To, že někomu nastavíte nohu, aby zakopl, ještě neznamená, že upadne. To, že na něj jakékoliv kouzlo, ještě neznamená, že jej zasáhne. Musíte dát spoluhráčům šanci zareagovat a vypořádat se s podněty, které jste jim svým příspěvkem připravili.

 

Metagaming: Zákeřná věc. Je důležité si uvědomit, že vy nejste vaše postava a vaše postava nejste vy. Je tudíž důležité naučit se oddělit realitu od hry. Vy si můžete přečíst profily hráčů, jiné hry a dozvědět se tak spoustu informací, ale vaše postava ne. Co nezažije ve hře na vlastní kůži, to neví. (Takže i když znáte všechna kouzla z knih o Harrym Potterovi, vaše postava je nezná. Zná jen ta, co se naučila během vyučování. – platí hlavně pro studenty). A i když si můžete přečíst z profilu, jak se postava jmenuje, dokud se vám nepředstaví, vaše postava by o tom neměla vědět, nejedná-li se ovšem o všem známého kouzelníka.(Např. ministr/yně kouzel)

 

Mary Sue/Gary Stu: Neboli dokonalá postava. Všechno zná, umí, je nejlepší, je nejkrásnější a nikdo ji nikdy neporazí. Hráč tohoto druhu postav si zřejmě myslí, že je středem vesmíru. Ne! Je mnohem zajímavější a zábavnější hrát za postavu, která má nějaké nedostatky a slabosti, než za téměř nelidskou bytost. Mary Sue a Gary Stu se stávají často neoblíbenými mezi normálními kouzelníky.

 

Historie postavy, vzhled a vlastnosti: Každá postava má tak jako i reálná osoba svoje typické charakterové vlastnosti a schopnosti. Vlastnosti vyjadřují hlavně povahu a charakter osoby. Každá postava má tak jako i reálná osoba svoje typické charakterové vlastnosti a schopnosti. Vlastnosti vyjadřují hlavně povahu a charakter osoby.

 

To by bylo k základním pravidlům RPG, stručně a jasně...

 

Viteály, předměty černé magie, které se vytvářejí černokněžníky perfektně ovládajícími černou magii. Čili viteály si nesmí vytvořit kdekdo. Viteál je předmět, v kterém kouzelník uchová část své duše a dokud zůstane viteál nezničen, stává se nesmrtelným. Pokud si budete chtít vytvořit viteál, musíte zabít kouzelníka. A vytvořený viteál uložit na bezpečné místo. Poté funkcí „Printscreen“ vyfotíte důkaz o existenci vašeho viteálu a obrázek si uložíte na později, abyste mohli prokázat své případné zmrtvých vstání. Viteál musí být vytvořen ještě před úmrtím postavy.

 

SoubojeZákladním pravidlem v RPG-souboji tedy je, nepřehánět. Nikdo z Vás není bůh, takže musí dbát svých schopností a používat jen kouzla a techniky, které skutečně umí a výbavu, kterou skutečně má.

Souboje probíhají na tahy, kdy hráči na začátku souboje určí pořadí a toho se pak po zbytek souboje drží. Hráč nesmí psát výsledky kouzel, které by ještě soupeř mohl včas ovlivnit (odzbrojení- Expeliarmus, vykrytí kletby-Protego, atd..) a naopak musí dle svých vlastností objektivně zhodnotit, zda dokáže uhnout nebo ho kouzlo zasáhne. V případě hrubého porušení pravidel RPG se trestá na místě a to sic vyhoštěním postavy ze souboje po dobu minuty, za udání pádného důvodu a vysvětlení. Poté se smí vrátit a pokračovat ve hře.

Hráč nesmí používat informace, které zjistil mimo hru a jeho postava k nim nemá přístup(na chatboxu, pročítáním fóra nebo profilu soupeře)

Každý z dvojice soupeřů má dvě akce. Obranu a útok. Bojuje se tak, že po prvním útoku se do jedné zprávy píše obrana na soupeřův útok a následná reakce. (útok, úprk, atd.)

Jestliže hráči bojují, střídají se a nechávají protivníkovi možnost reagovat.

Tato pravidla mají zabránit tomu, aby vznikala další nedorozumění a dohady. Týkají se všech hráčů RPG - HP, kteří se kdy dostanou do potyčky mezi kouzelníky.

Tedy jak vidíte, základní pravidla RPG se pohybují ve všech sférách hry…

 

Těhotenství: Jak jistě většina z nás již ví. Děti nenosí čáp, ani vrána. Dokonce ani ta kouzelnická miminka nepřinese opeřenec v uzlíčku. Těhotenství se týká dvou postav, které jsou ke vzniku nového života zapotřebí. Důležitá je dohoda, mezi hráči, pakliže se ještě necítí dostatečně zralí na to, aby vypisovali samotný akt lásky a přesto by chtěli postavám pořídit miminko. Mějte však na paměti, že když se nedohodnete, mezi postavami nedojde více než k polibku a najednou příjdete s pohádkou o těhotenství. Je to automaticky považováno za porušení RPG pravidel.

Přestože těhotenství v reálném světě trvá spíše těch 9 měsíců. Některé kouzelnice si jej zkrátí i během týdne a rodí tak dětí jako smetí. Ne. Tato doba se zkrátí na minimálních 5 reálných měsíců, pro ty, které se nemohou dočkat a chtějí průběh věcí uspěchat.

 

Magické předměty ve hře: Relikvie smrti (bezová hůlka, neviditelný plášť a kámen mudrců) - ve hře existují avšak jsou ztraceny. NIKDO z vás

nemá obraceč času, NIKDO z vás nevlastní zatmívač Albuse Brumbála. 

 

Smrt ve hře:Je to prosté. Zemře-li vaše postava, je mrtvá. (po zasažení kletbou Avada Kedavra, sebevražda - ano i takové jsou případy...) Neexistuje, aby se objevil někdo mrtvý, jako živý a zdravý kouzelník bez újmy. NIKDO vás nemůže oživit obracečem času. Zda si svou smrt vyloženě nepřejete, může vás od toho zachránit pouze viteál, který musí být z pochopitelných důvodů vytvořen před úmrtím vaší postavy.

 

Žádné komentáře
 
Tyto stránky jsou pod ochranou AUTORSKÝCH PRÁV! MK-Ministry-of-Magic-k-ministerstvi.7x.cz©2012-MK©všechna-práva-vyhrazena-by: Atreimus Gardére